luni, 27 iunie 2011

Cacalaureat - Romana!

Dumnezeu a avut ceva cu mine azi. L-am rugat asa insistent in ultimul timp sa ma ajute la bac, si ce credeti ca a facut? M-a ajutat...sa nu FUR (pentru cei ce inca nu stiu, copiatul e o forma de furat).
Dragii mei, ajung azi in clasa, ma aseaza fix in mijloc, in prima banca. Camera era fix in fata mea, ca si cum as vorbi cu rudele mele si ele ma privesc prin webcam. A doua chestie, ni s-a spus din start: "Daca aveti surse de inspiratie, nu le veti putea folosi. E pe riscul nostru!". Si eu aveam surse de inspiratie din plin: un creier bine odihnit, care nu dormise mai toata noaptea, bine pus la punct, care nu invatase niciun comentariu...pe scurt, ce mai...ca toti ceilalti, ma bazam pe inspiratia artificiala.
Dupa prima jumatate de ora, ca un mini-geniu ce sunt, termin subiectele I si II. Si acum pune-te si roade-ti unghiile cu ce nu stii: "un eseu de 2, 3 pagini despre particularitatile de constructie a personajului dintr-un text dramatic studiat, apartinand unuia din autorii canonici: I.L. Caragiale, Camil Petrescu, Marin Sorescu." Iar eu, cum nu stiam la drama decat pe Caragiale, scriu titlul: "O scrisoare pierduta". Si, ca sa-l citez pe Un Alex, l-am descris pe Trahanache, dar eu l-am descris in linii foarte mari: "Zaharia Trahanache reprezinta arhetipul omului avar." Si asta, dragilor, au fost cele 2, 3 pagini de eseu ale mele.
Dar, nu am terminat. Timpul trecea, si eu mai aveam o ora jumate in care sa formulez cateva idei...cateva pagini de idei. Dar eram prea distrus sa-mi vina vreo idee. Si dintr-o data: "Light bulb!". Baia! Cer politicos sa merg la baie, ma pregatesc ca in 10 secunde sa scot inspiratia de la sosete si sa dau un ochi rapid peste comentariu. Si, cand 'colo, ce credeti ca patesc? Al treilea par in cap. In baie era un politist. Ce sa fac? Ma fac ca imi e rau, imi dau cu apa pe fata si ies. Si atunci iese si nenorocitu' (nu putea sa iasa mai devreme). Dar era prea tarziu, nu puteam sa-i spun profesorului: "Stiti, am uitat sa ma p*s, ma intorc imediat". Asa ca m-am intors in clasa la fel de dezamagit. Si am iesit din clasa la fel de dezamagit.
Si, ca ultima chestie, cea care m-a dat gata, cand ies din liceu, aflu de la o colega ca mai aveam o drama ce o puteam scrie: "Iona", de Marin Sorescu. Pai, asta mi se intampla daca nici autorii nu ii stiu.
Ce pot sa mai fac? Sa astept rezultatele si...sa invat pentru admitere :))
Ne citim miercuri, dupa proba de la mate.

6 comentarii:

  1. La fel a fost si la mine`n sala. Daca asa va fi si la restu, cred ca o sa apar si prin toamna. :(

    RăspundețiȘtergere
  2. Tu te plangi? Macar ai scris la punctul 3, eu n-am scris nimic :p

    RăspundețiȘtergere
  3. Asta iubesc la voi creștinii: Rapid ,,nu m-a ajutat Dumnezeu,, când de fapt voi nu ați învățat... Lasă că o să fie bine.

    RăspundețiȘtergere
  4. Asta e fain la voi la creștini: Hop vina pe Dumnezeu dacă nu vă iese ceva. Trebuia să înveți și gata. Lasă că poate o să fie bine...

    RăspundețiȘtergere
  5. Bilu, esti schizofrenic? Ai doua personalitati, ce p**a lu' Un Alex? =))

    RăspundețiȘtergere
  6. Asculta un pic la mine. E mai bine sa iti plangi de mila ca nu ai stiut sa scrii , decat sa faci ca mine si sa scrii 3 pagini despre "drama" Ultima noapte de dragoste , intaia noapte de razboi ... si in plus sa stii foarte bine si personajul lui Caragiale Zoe Trahanache , dar pentru ca mie imi place romanul lui C. Petrescu si cand am vazut numele lui acolo m-am excitat atat de tare incat ma gandeam numai la Stefan Gheorghidiu. Ca apoi sa mor de ciuda !! Deci ce e mai trist ? povestea ta sau a mea ?

    RăspundețiȘtergere